Co powinno znajdować się na e-recepcie?
W Polsce istnieją dwa rodzaje recept: elektroniczne i papierowe, które obecnie funkcjonują równocześnie. Większość recept ma obecnie postać elektroniczną, chociaż w niektórych sytuacjach nadal wystawiane są recepty papierowe. Bez względu na formę, każda recepta musi zawierać określone dane.
Zarówno na papierowych, jak i elektronicznych receptach powinny znajdować się informacje dotyczące pacjenta, podmiotu wystawiającego receptę, czyli lekarza, felczera, pielęgniarki itp., oraz produktu, na który wystawiona jest recepta. Ponadto muszą być umieszczone - data wystawienia recepty oraz numer recepty. W niektórych przypadkach nie wymaga się numeru recepty, gdy realizowana jest recepta papierowa.
Te zasady są określone w ustawie Prawo farmaceutyczne. Szczegółowe informacje dotyczące recept papierowych i e-recept (np. wzór recepty papierowej, specjalne wymagania dotyczące recept na określone leki itp.) są uregulowane przez odpowiednie rozporządzenia.
Jeśli na recepcie brakuje jakichkolwiek danych, nie będzie można jej zrealizować w aptece. Jeżeli nie jest to wynik pomyłki lub pośpiechu, należy zgłosić ten fakt odpowiednim organom. Ponieważ istnieje ryzyko, że mogło dojść do sfałszowania recepty .