Co powinno znajdować się na recepcie?
W Polsce dostępne są zarówno elektroniczne, jak i papierowe recepty. Obecnie większość z nich ma postać elektroniczną, ale wciąż występują sytuacje, w których recepty są wystawiane na papierze. Bez względu na formę, każdy taki dokument musi zawierać określone dane.
Na recepcie papierowej i elektronicznej muszą znaleźć się informacje dotyczące pacjenta, podmiotu, który wystawił receptę, osoby, która ją wystawiła (lekarz, felczer, pielęgniarka itp.), a także dane dotyczące produktu, na który dokument został wystawiony. Ponadto musi być data wystawienia oraz numer recepty. W pewnych przypadkach numer nie jest wymagany przy wystawianiu papierowego dokumentu.
Zasady te reguluje Prawo Farmaceutyczne. Szczegółowe wymagania dotyczące papierowych i elektronicznych recept (np. wzór recepty papierowej, specjalne wymagania dla recept na określone leki itp.) są określone przez poszczególne rozporządzenia.
Jeśli na recepcie brakuje jakichkolwiek danych, farmaceuta ma prawo odmówić jej realizacji. Jeżeli brak danych nie jest wynikiem pomyłki lub pośpiechu, należy zgłosić ten fakt organom odpowiedzialnym za wydawanie recept, jak np. NFZ.